Det er no-go at kalde sine produkter for ”grønne” eller ”bæredygtige”. Når man kommunikerer om sine cases og indsatser med fokus på bæredygtighed, kan det være svært at vide, hvad man må sige, og hvad man ikke må sige.
I dag kræves der dokumentation for en påstand, og der er risiko for, at man som organisation enten får en bøde af forbrugerombudsmanden eller går glip af kommercielle fordele, hvis ikke man evner at finde den gode balance i kommunikationen.
"Kommunikation om bæredygtighed kan være komplekst. Der er nogle spilleregler – både juridisk og etisk. Derfor er det værdifuldt at være med i et fortroligt rum, hvor vi kan dele udfordringer, erfaringer og viden. Jeg går altid lidt klogere fra møderne."
Mette E Thygesen, Brand Manager i ALPI | Deltager i arbejdsgruppen "Bæredygtighed og kommunikation"
I ”Bæredygtighed og kommunikation” forsøger vi sammen med fagligt stærke aktører i et fortroligt rum at kvalificere hinandens indsatser, dele viden og erfaringer, identificere risici og muligheder – med inspiration fra dygtige oplægsholdere.
Ønsker du at høre mere om mulighed for deltagelse i arbejdsgruppen, bedes du kontakte Morten Rønde Rasmussen, Relations Manager hos Bæredygtig Herning nedenfor.
Virksomhed
Bæredygtig Herning
Kontakt
Fagområde: Bæredygtighed og kommunikation